Остри критики на германската бизнесдама Еве Бюхнер към генералния директор на Райънеър

 Закъснения в разписанието, експлоатация на служители, нечестно заплащане на труда – бизнесдамата отправя тежки обвинения срещу шефа на ирландския нискотарифен авиопревозвач Райънеър.

Германската бизнесдама Еве Бюхнер написа отворено писмо с поздравления към генералния директор на Райънеър – Майкъл О’Лийри, по повод добрите резултати на авиокомпанията за изминалата година. След похвалните слова обаче  авторката  отправя и остри критики към авиокомпанията. „Прави впечатление колко неточни са твоите самолети. И аз подозирам защо„, пише Бюхнер на Майкъл, към когото се обръща със „скъпи„.

Авторката на отвореното писмо има и други аргументи:
Много от твоите пилоти не получават заплата, когато са в болнични. Сигурно има и такива, които не изкарват и по хиляда евро на месец. Освен това се твърди, че ти принуждаваш повечето пилоти да декларират фиктивна самостоятелна заетост. Има нещо гнило в цялата тази работа, ако експлоатацията на сътрудниците ти е част от твоя бизнес-модел„, пише Еве Бюхнер на шефа на Райън еър. Накрая тя го призовава да демонстрира поведение спрямо клиентите и служителите на компанията, подобаващо за лидер на пазара. „Чак когато твоят добър бизнес стане и приличен бизнес, ти ще бъдеш недостижим на върха„, завършва писмото си Бюхнер.

Има обаче и нещо смущаващо в това отворено писмо: неговата авторка е основателка и ръководителка на онлайн портала refund.me, който представлява интересите на клиенти, пострадали от закъснения, пренасочени или отменени полети. В такива случаи пътниците имат право на обезщетение до 600 евро, съгласно Регламент №261/2004 на Европейския парламент. Те могат да изискват обезщетенията сами, в краен случай чрез адвокат, или чрез портали като refund.me, flightright.de и други. Самите онлайн портали твърдят, че спестяват много усилия и време на клиентите. За услугата refund.me начислява такса в размер на 25 процента от общата стойност на обезщетението, но тя се удържа само при успешна приключена процедура, т.е. ако има обратно плащане към клиента.

Ще рече, че не е изключено госпожа Бюхнер да си прави личен пиар с това отворено писмо до O’Лиъри. Но тя има право поне в едно нещо – това че авиокомпанията му е много неточна. „Най-много оплаквания постъпват заради закъснели или отменени полети на Райънеър„, пише тя.

И според flightright.de, който е конкурент на refund.me, Райънеър е сред най-закъсняващите авиокомпании, макар тази класация да се оглавява от испанския нискотарифен авиопревозвач Vueling.

От авиокомпанията реагираха без забавяне, като на свой ред публикуваха отворено писмо, започващо с обръщението „скъпа Еве„. В него пресаташето на Райънеър Робин Кели отхвърля като неверни обвиненията ѝ.

15968205_404

Райън еър наема голяма част от пилотите, стюардесите и стюардите от агенции по труда. През лятото на 2016 година германската прокуратура започна разследване срещу 100 пилоти на ирландската авиокомпания по подозрение в укриване на данъци и измами със социалните осигуровки. Пилотите декларирали, че работят като самостоятелни предприемачи.

Германското сдружение на пилотите Cockpit отдавна твърди, че половината от пилотите на Райънеър, наети в Германия, само привидно са самостоятелни предприемачи, и че работят при значително по-лоши условия от много свои други колеги в бранша. Робин Кели не отговаря в писмото си на тези обвинения. Затова пък атакува онлайн-порталите за обезщетения, като refund.me, обвинявайки ги, че извършват „безсмислени и ненужни услуги„. Затова Райънеър вече нямало да приема молби за обезщетения от „ловци на обезщетения“ като refund.me, се казва в документа. „Пътниците трябва да подават молбите си за обезщетения директно при нас„, посочва Кели. За ДВ говорителят потвърди, че Райънеър е прекратила сътрудничеството си с подобни онлайн-портали още в края на 2015 година.

От refund.me смятат това за правно недопустимо. „Това е опит за отмяна на съществуващото право„, казва говорителят на портала Маркус Фьодерл, според когото вече има заведени дела срещу Райънеър.

Обикновено нискотарифните авиокомпании отказват да изплащат обезщетения на пътници и реагират чак когато пасажерите си наемат адвокат, допълва темата списание Фокус. А като се позовава на британската Служба за надзор на въздушния транспорт CAA, германският вестник Ханделсблат пише, че и други авиокомпании избягват плащането на обезщетения на своите клиенти.

Източник: www.dw.com

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s